Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av anton - 4 mars 2010 21:16

Ännu en dag till ända. Igår och i förrgår var det hälsoexpo här. Det kom 61 personer första dagen och typ lika många idag.

Dagen började med lite förberdelser innan vi skulle träffa en dam för biblestudie. Problemet var att vi var tre personer men bara två cyklar. Aja vi kör väl två på en cykel, tänkte vi. Sedan såg vi bussen så jag cyklade till hållplatsen, dumpade cykeln och tog bussen. Strax efteråt kom Peter och Rebecka och plockade upp den.

På vägen hem startade jag och Peter samtidigt som bussen och tävlade med den. Vi han före bussen hem. Sträckan kanske är 2 km. och tar ca tio minuter att cykla.

Imorron fortsätter Expon och har vi riktigt tur så kanske vi spräcker gränsen på 200 besökare, men vi får se. De är iallafall kul att träffa lite folk.

Av anton - 2 mars 2010 19:50

Idag när vi kom hem och varit hemma en stund knackade det på dörren. Han ville komma in och visa oss nånting. Det han visade och ville sälja var böcker, eller mer uppslagsverksliknande saker som handlade om hälsa och en krönika med nyhets och sporthändelser. Om det inte vore för priset skulle jag köpt krönikan.

Annars har vi delat ut flygblad för hälsoexpon och haft planering inför den. Efter gårdagens volleyboll och det myckna cyklandet har mina lår samma status som en 80 årings lår, därför blir kvällen lugn med pusslande och säkert bjuder Claus och lifestyletv på nått intressant.

Imorron drar det igång. Erbjundadet kvarstår om mat och boende för hjälp på hälsoexpon!

Av anton - 1 mars 2010 21:32

Vilken intensiv dag. De började med några timmars förberedelse på förmiddan, Jag läste på mig lite om jehovas vittnen. Mycket intressant. På eftermiddagen delade vi ut inbjudningar till hälsoexpot som är på onsdag till fredag.

Sedan for jag och spelade volleyboll, med väldigt mycket hoppande. Hem igen för att cykla till kyrkan för träning inför expon. När jag kom hem kl kvart i nio var det kvällsmat, disk och dusch.

Men jag brukar säga såhär: Hellre för mycket än för lite att göra! Vi avbokade dessutom ett studie med ett äldre jehovas par.

Be gärna för expon i dina böner. Vi är lite kort om folk så om någon ser detta och är spontan kan ni komma till oss och få gratis mat och boende och hjälpa till på expon. Kontakta mig isånna fall.

Av anton - 21 februari 2010 12:06

Söndag igen. På sabbaten igår var det jag och peter som hade hand om gustjänsten. Det gick bra och jag tror Gud välsignade de som lyssnade. På kvällen hade vi hyrt en gymnastiksal och där spelade vi innabandy. Det var hur kul som helst, eftersom jag inte gjort det på ett tag.

På morgonen idag gjorde vi bröd. Det bestod av överbliven gröt, mixade kidneybönor, mixade nötter, rivna morötter och mjöl. Allt blandades och blev till slut gräddade till brödkakor. Billigt gott, enkelt och nyttigt!

Av anton - 12 februari 2010 15:33

Dagens bravader har bestått av förberedelser, som sagt så är de ju förberedelsedag idag. Vi började ialla fall med att lyssna till Peter när han hade morgonandakt. Sedan var det frukost som Rebekca hade gjort. ( lite speciellt på grund av Peters födelsedag)

En del saker behövde införskaffas så det bar av till Willys och Clas Ohlson som ligger ca fem minuter gångväg bort. Eftermiddagen förberdde vi i köket, alla tre drog sitt strå till stacken.

Men nu är det dags att börja varva ner för den inkommande sabbaten som alltid kommer väl till pass som jag brukar säga.

Låt oss denna sabbat  "tänka på sabbasdagen så att vi helgar den".